onsdag 12 december 2012

Varför inte börja blogga?

Snart är det jul och det nya året närmar sig med stormsteg. För mig personligen har det gångna året inneburit en rad olika förändringar och utmaningar. Inte minst har detta fått mig att fundera över mitt liv och hur jag vill leva. Det som jag kommit fram till är att det framför allt behövs mer harmoni och mindre stress i mitt liv. Efter mycket grubblande fram och tillbaka har jag kommit fram till att enda sättet att uppnå detta är genom att få mer tid hemma, tid med mina barn och tid med mig själv. Jag menar naturligtvis inte att jag bara ska gå hemma och dra benen efter mig, nej det kommer krävas mycket arbete, men i gengälld kommer jag att vinna makt. Makt och kontoll över min egen tid och mitt liv, något som jag tror att de flesta människor saknar i detta stressade samhälle där vi kastas fram och tillbaka som några jäkla marionettdockor. Nä, jag ska återta kontollen över tillvaron. Jag hälsar alla läsare välkomna att göra mig sällskap på resan mot harmoni :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar