söndag 30 december 2012

Längtar efter våren!!

En av mina abosluta favoritblommor är pioner. Därför var det extra spännande när jag upptäckte en riktigt gammal planta som gömde sig i gräset här i trädgården som var igenvuxen när vi flyttade hit. I flera månader följde jag plantan när den växte och satte stora fina knoppar, och plötsligt en dag när jag kom ut.... jag var förälskad!! Se vilka vackra stora blommor min bondpion producerat, för att inte tala om doften, den ljuvligaste doft spred sig i hela trädgården! Nu har jag satt två sorter till bredvid den gamla bondpionen som jag hoppas riktigt mycket på inför kommande säsong, sorterna jag har satt är, "Sarah Bernardt", denna sort ska nog vara rosa tror jag, och en vit sort som heter "Shirley Temple". Åh denna väntan ..... ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar