onsdag 2 januari 2013

Plantera vitlök - check

Idag passade jag på att peta ner vitlöken i jorden, som jag i vanlig ordning inte får gjort i tid. Ska man plantera sin vitlök i precis optimal tid så får man nog vara lite av en spåkärring. Ca två veckor innan första frosten går i jorden är den absolut bästa tiden för vitlöksplantering. Men det funkar nu också, bättre sent än aldrig. Ni vet väl att vitlök är en sådan växt som inte kräver någon speciellt planerad odlingsyta, man kan gott peta mer några klyftor lite här och där bland andra växter som man är rädd om, vitlök håller borta skadedjur. Just den här gången fick jag inte plats med alla så jag har en lök kvar, utav den tänker jag sätta några klyftor i krukor inomhus. Då sätter den grön och fin blast som är utmärkt att skörda som salladslök eller gräslök med sting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar