tisdag 15 januari 2013

Nytt projekt!

Finns det något som får det att klia i fingrarna så som när man får köra igång med ett nytt projekt? Mitt nya projekt är ett möbeltyg som jag ska väva, materialet är ull och lin. Enda problemet är att jag inte riktigt kommer ihåg hur jag hade tänkt mig det. Jag hade mätt upp en perfekt längd på tyget och hade säkert tänkt ut något jättesmart, tyvärr var det ett tag sedan som jag gjorde planeringen. Jag vet att jag hade tänkt att klä om två äldre stolar som jag har här, men två pinnstolar kräver knappast ett tyg på 3,3 meter, hmm. Ja ja, nu får det bli soffkuddar av resten istället. Jag tänker dessutom överraska mig själv med att välja färger som jag vanligtvis inte hade valt, detta kommer bli superläckert!

Nystning på g....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar