lördag 16 februari 2013

Nytt projekt

Äntligen är det dags att sätta igång med operation varmbänk så jag gått och planerat under hela vintern. Eftersom jag aldrig gjort någon sådan tidigare ska det bli väldigt spännande att se hur det kommer att gå. Vad jag har läst mig till så förbereder man en plats redan under hösten genom att kratta ihop löv mm för att hindra frosten att tränga ner för djupt på den tänkta platsen. Sedan, i februari-mars är det dags att gräva ut, ca 50 cm djupt där man placerar sin bänk, hålet fylls med halm, stallgödsel och sist planteringsjord överst. Personligen tycker jag att allt grävande låter ganska jobbigt så min plan är att placera varmbänken direkt i anslutning till gödselstaden, det borde väl funka, eller? Min plan är att dra ut ett lager med gödsel, (hästgödsel) sedan placera ut pallkragar som jag fyller ped planteringsjord. På med gamla fönster, ev isolerade med bubbelplast, och sedan är det bara att köra igång..... förväntar jag mig, är det någon som har gjort detta tidigare så välkomnas alla tips och råd tacksamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar